Har inte skrivit på aslänge insåg jag nyss. Well... Jag är ingen bloggare. Jag skriver när jag vill. Kan uppdatera alla tumbleweeds här på bloggen om mitt liv. Jag och min familj är mitt i en stor flytt. Vi flyttar nästa helg... tror jag. När jag berättar för folk att jag ska flytta blir alla så oroliga och chockade och ba "va??? Vart dÅ??" som att jag menar att jag ska flytta till en annan stad eller något. Nope, jag ska flytta bokstavligt talat 100m bort från min nuvarande lägenhet. Så det blir inte så att jag måste bekanta mig med ett nytt område. Which sucks, för det brukar vara så kul! Men ja... Vi ska flytta. Till en 4:a. Vilket känns lite onödigt eftersom vi då får ett gästsovrum... Men Andris kommer antagligen sova där när han är i Sthlm. 
 
Igår blev jag jättetaggad på universitet btw. Jag vet exakt var jag vill gå och vad jag vill göra när jag blir stor. Vilket känns skönt. Men ändå läskigt eftersom jag inte vet om jag ens kommer in på den linjen. Men jag har ändå en ganska stor chans! 
 
Imorgon har jag bara engelska och italienska, men engelskan är från 8:20-9:35 och italienskan är från 13:20-14:35... Så jag är lite tveksam om jag kommer orka gå på engelskan för det är så tidigt D: Och jag orkar inte ha en 4 timmars håltimme. Ensam. Funderar på att kanske ta sportlov lite tidigare! För isånnafall har jag lov nu. 
 
Idag hade jag bara en lektion... Eller ett prov egentligen. Från 12:30-13:30. På vetenskapsteori och orsakssamband, korrelation, Humes och Reichenbachs principer, Inus-villkor osv. Alla tycker att det var jättetråkigt, men jag tycker att det faktiskt var ganska intressant av någon anledning... Det är som en blandning av vetenskap och filosofi. Och det är ju intressant! 
 
Ugh... Vafan ska jag göra under lovet? Har inga planer. 
 
Juste! På söndag är det Oscarsgalan! Och jag har i uppdrag att se alla filmer som är nominerade innan galan. Jag har redan sett: Big Hero 6, Kingsman, Birdman, Boyhood och Whiplash (och några andra som inte är nominerade för så stora pris). Har en hel del kvar... Men jag hinner. Än så länge kan jag säga såhär: om Boyhood vinner ett pris tappar jag all faith for humanity. Se den inte. For the love of god. Please. Just don't. 

Kommentera

Publiceras ej