-How many times do you wash your face daily?

varje kväll, och ibland på morgonen... Beror på om jag har skola osv. Ibland är jag väldigt lat på morgonen.
 

-What skin type do you have? (dry,oily,combo)

Combo.

 
 -What is your current facial wash?

Neutrogena tror jag...
 
-Do you exfoliate?

Ja.

-What brand do you use?

Någon lettisk exfolierande ansiktsmask... Don't really know vad den heter. 

-What moisturizer do you use?

Dagkräm- Ellen Tracy Daytime Moisturizer
Nattkräm- Lóreal Nutri-Gold

-Do you have freckles?

Japp
 
 Do you use eye cream?
 
Njaa... Har en som fungerar mot solbränd hud också, som jag använder då och då. "Jabu'she 24 hour creme eye" 

-Do you or did you have acne prone skin?

Som de flesta tonåringar får jag finnar relativt ofta. 
 

-Did you ever have to use Pro-activ?

Nope.
 
 
 
MAKE-UP
 
 

-What foundation do you use?

Jag har lite olika som jag änvänder. Vanligtvis använder jag Make Up Stores Matt Foundation i färgen Cream. När jag bara vill fixa mig snabbt kan jag använda Maybelline's BB cream i Light. Och ibland när jag är lite brun eller solbränd använder jag Laura Mercier Silk Créme Foundation som jag har i en färg som är alldelles för mörk för mig, så därför använder jag den bara när jag är lite brun, eller så blandar jag den med den från Make Up Store. Färgen heter Beige Ivory.

-How about concealer?

Maybelline Fit Me Concealer i färgen 10, vanligtvis... Men i USA köpte jag min nya favoritconcealer som jag numera använder hela tiden - Make Up For Ever Full Cover Extreme Camouflage Cream i färgen 3. ååååh den är så fantastisk. Den kan täcka ALLT. Make up artister använder den för att täcka tatueringar! Så den fungerar jättebra!
 
 

 -Do you know your undertone color?

Gul.
 
 

-What do you think of fake eyelashes?

Gillar starkt! Men tycker att det kan tynga ner mina ögonlock ganska mycket ibland, så jag föredrar nog det på andra. 
 
 

-Did you know that you are supposed to change your mascara every 3 months?

Ja... Men jag byter när den tar slut. 
 
 

-What brand of mascara do you use?

Maybelline och Max Factor.
 
 

-Sephora or MAC?

Sephora <3 För dom har så många andra märken... 
 
 

-What makeup tools do you use in make up application?

Foundation borste,
ibland concealer borste, annars fingrarna,
stippling brush för att blanda och jämna ut,
bronzing brush,
blush brush,
powder brush,
ögonbryns-borste
ögonfransborste,
mascara
 
 

-Do you use make-up base/primer for the eyes?

Yes. 
 
 

-For the face?

Nej.
 
 

-What is your favorite eyeshadow (color or shade)?

Typ hela Lorac Pro paletten!
 
 

-Do you use pencil, gel or liquid eyeliner?

Kajal använder jag inte så ofta. Liquid används nog mest.
 
 
-How often do you poke your eyes with an eyeliner pencil?
Nästan aldrig... Har bara gjort det ett fåtal gånger i hela mitt liv.
 
 

-What do you think of pigment eyeshadows?

Aldrig testat.
 
 

-Do you use mineral makeup?

Niet.
 
 

-What is your favorite lipstick?

Hmmm... Min nya favorit är ett av Sephoras egna matta läppstift i färgen "Elegant In Brown" som inte alls är brun, utan helt enkelt en väldigt mörk rödig...
 
 

-How about lipgloss?

Älskar Cliniques Chubby Sticks. Särskilt i färgen Pudgy Peony. Men annars gillar jag verkligen ett lila läppglans som jag har från American Apparel.
 
 
-What is your favorite blush to use?
The Balm's blush i färgen Frat Boy.
 
 

-Do you buy your makeup on ebay?

Nej.
 
 

-Do you like drugstore makeup?

Ja, varför inte.
 
 
-What’s Your Favourit Make Up Trend For This Fall?
 
Samma som Mandis! Mörka läppar!
 
 

-Did you ever consider taking make-up classes?

 Nej.
 

-Are you clumsy in putting on makeup?

Njaaa. Jag tror att jag mest bara har dagar då jag tycker att jag ser ful ut, trots att jag ser exakt likadan ut varje dag typ... Det finns ju vissa saker som jag kan vara clumsy på. Som tex cateye eyeliner. 
 

-Name a makeup crime that you hate?

Stör mig extremt mycket på folks ögonbryn. Vare sig det handlar om för stora eller för små. Vissa verkar inte fatta att det ser hemskt ut att RAKA sina ögonbryn så att man får stubbiga smala ögonbryn. Och andra verkar inte fatta att man märker när andra målar sina ögonbryn för stort så att det ser onaturligt ut... Och det ser ut som att man har två håriga larver på pannan. Jag hatar också när folk har ostbågs-ögobryn! Usch.  
 

-Do you like colorful shades of makeup (lipstick,eyeshadow) or neutral ones?

Neutrala ögon, mörka läppar. 
 
 

-Which celebrity always has great make up?

Lady gaga. Mmmmhmmm
 
 

-If you could leave the house using just ONE make up item,what would you use?

Make Up For Ever Concealern.
 
 

-Could you ever leave the house without any makeup on?

Japp.
 
 

-Do you think you look good even without any makeup on?

Ibland. Oftast inte hehehehe.
 
 

-In your opinion, what is the BEST makeup line?

Haha, nej den frågan suger. Jag gillar inte att hålla mig till ett märke. Ett märke kan ju inte vara bäst på allt. Jag väljer mina favoriter från olika märken! Make Up Store har väl bäst basics. Som foundation, läppstift, concealer osv. 
 
 

-What do you think of Makeup??

I love it. 

Kommentera

Publiceras ej