Jag är redan klar med mina högskole-val inför hösten... Tror jag. Jag skrev ju HP förra veckan och det gick ju skitbra, så jag kommer typ in på alla linjer som jag ville in på. Vilket är awesomeeeee! So proud of myself. 
 
Så på första plats tänker jag söka till civilingenjörslinjen med inriktning medicinsk teknik på KTH, och där kommer jag redan in med mina HP poäng och kanske även betygen. Så egentligen är jag inte så orolig inför nästa år, för jag vet liksom redan exakt vart jag ska och vad jag ska göra... Är bara sjukt nervös inför allting annat! Tänk om det är för svårt? Tänk om jag inte får några vänner? Tänk om jag går vilse första skoldagen? Tänk om jag failar på första tentan? Tänk om jag skämmer ut mig första skoldagen? Ååååååh hatar att börja på nya ställen! Fast det positiva är väl att ALLA som kommer vara där kommer känna likadant och inte heller veta var man ska gå osv. Ja, ja, man får väl försöka tänka positivt och vara social och se saker från den ljusa sidan! Jag har säkert ingenting att oroa mig över. 
 
Min veterinärdröm har tagit slut. Jag insåg bara en dag att det inte riktigt var det jag skulle vilja syssla med resten av mitt liv. Jag vill inte döda ett djur, eller stå ut med att djurets matte och husse är arga på mig eller jätteledsna. Veterinäryrket (och alla andra läkaryrken) är för emotionella för mig. Jag är extremt empatisk, så jag skulle ha det jättesvårt i ett sånt yrke. Därför skulle ingenjörsyrket passa mig bättre tror jag, för det är kreativt, roligt, lärorikt, och man sitter inte still utan man kan resa runt mycket osv, vilket låter jätteintressant! 
 
Jag är helt såld på ingenjörslinjen at the moment. Vi får se hur det går för mig i höst. 

Kommentera

Publiceras ej