Tjatja bloggen! 
 
Igår hade jag en ganska fantastisk Valborg med tanke på omständigheterna. Hade haft lite andra planer, men dom sket sig. Men det var kanske lika bra, för det fick mig att tänka lite på vilka jag vill/inte vill umgås med. Jag hade dessutom en mycket roligare kväll med Emma. Gick hem tidigt från skolan eftersom jag inte mådde så bra, men efter att ha vilat i några timmar kände jag mig mycket bättre! Sedan åkte jag in till Hötorget för att träffa bästis Emma och gå på bio. Först gick vi och åt lite snabbmat på donken för att få i oss lite mat eftersom ingen av oss hade ätit middag. Jag gjorde misstaget att köpa en stor cola som jag inte hann dricka upp, så jag tog med mig den till bion. Vi såg Noah, en film som jag har velat se sen en månad tillbaka, så jag var jätteglad över att någon äntligen ville se den med mig. Den var jättebra, och jag ville egentligen bara se den för den har många av mina favoritskådisar i den - Jennifer Connelly, Emma Watson, Logan Lerman, Douglas Booth och Russel Crowe som Noah satt ju inte heller fel. Men tillbaks till colan som jag inte drack upp -- filmen handlar ju om "Noas ark" så den innehöll extremt mycket regn, hav.. ja vatten. Så jag blev sjuuuukt kissnödig. Och filmen var dessutom 2,5h lång, så det kändes som att den aldrig tog slut. Efter filmen sprang jag i stort sett till toaletten. Jag är typ en sån person som vägrar gå på toa under filmen för jag vill inte missa en sekund. Så det var lite jobbigt... 
 
Hursomhelst. Efter bion var klockan runt 9, och vi orkade inte riktigt åka hem eftersom det var valborg, och det känns som att man har höga förväntningar på sig själv att man ska ha kul och göra något roligt. Så eftersom varken jag eller Emma någonsin hade varit ute på en bar förut drog vi iväg till Östermalm och vandrade runt för att leta efter en bar! Vi visste ju inte riktigt vad vi letade efter, så vi tog egentligen bara första bästa, vilket var en Irländsk pub på kungsgatan som hette Galway's tror jag... Det var typ sort of en sportbar för alla som var där var där för att se en fotbollsmatch mellan Chelsea och Atletico..? haha, det var iaf skitkul eftersom det var en jämn fördelning mellan suportrarna i puben. När det ena laget gjorde mål hördes det asmånga glädjerop, medan resten buade. Jag och Emma satt och garvade åt alla. Det var kul. Det var så roligt att äntligen uppleva det där! Man har ju sett barer i filmer så många gånger, och hur svårt det tydligen ska vara att få bartenderns uppmärksamhet i baren. Så när vi gick fram för att beställa visste vi inte vad vi skulle göra, men det stod liksom typ 10 lediga bartenders bakom disken som var jättevänliga och så... Så det var ju inte särskilt förväntat! Vi blev glatt överraskade! 
 
Tro det eller ej -- jag drack min första lagliga IGÅR! haha, fyllde ju år för 2 veckor sen, men jag hade inte festat eller druckit eller rökt någonting sen jag var 17. Ska nog seriöst inte röka mer. Men igår när vi satt där i puben kom jag och Emma fram till att vi nog är pub-människor istället för fest-klubb-människor. Jag har alltid föredragit krök framför fest. Jag föredrar att chilla. Så jag ska nog testa några klubbar obviously, men jag tror inte att jag kommer bli en stammis, eller dra ut på spontana klubb-besök. Jag och Emma har bestämt oss för att dra ut på några barrundor nån gång, för att hitta vårat favorit-ställe. Jag skulle vilja hitta en liten typ jazz-klubb... Typ med en bar och en liten scen där typ små gubb-jazz-band spelar... Fatta hur mysigt! Bara sitta där och chilla och lyssna på musik. 
 
Imorgon fyller Evve 18 år! Yaaaay. Så igår frågade Bella om jag ville hänga med henne och Evve ut på lördag! Dom visste inte något specifikt ställe som dom skulle vilja gå till, så jag föreslog att vi går runt lite. Jag frågade min brorsa idag, och han tyckte att vi borde testa Sommar! för det är tydligen ett bra ställe för ungdomar, och det är även annorlunda för det har olika avdelningar, liksom om man vill dansa mer/chilla mer osv... Så jag ska kanske fråga om dom vill gå dit och spana in läget :p 
 
Oj vad mycket jag har skrivit nu. Jaja, toodles!

Kommentera

Publiceras ej