Ugh x10000000 faktiskt.
 
Har haft en extremt jobbig månad. Mars sög, kort sagt. Så många negativa händelser, asså I can't believe it. Har varit sjukt deprimerad hela mars. Men alla de negativa händelserna har fått mig att växa upp ganska fort eftersom jag har behövt bemöta olika stressiga situationer och hemska händelser helt själv. Hur då helt själv? Jag borde kanske förtydliga...
 
Jag har varit ensam hemma i en månad, för mina föräldrar var tvungna att åka till USA pga en familjesak. Det var svårt i början att vara ensam, för jag blev liksom tvungen att ha hand om allt helt själv - diska, laga mat, ta hand om Insi, städa, gå till skolan, handla mat, m.m. samtidigt som jag hade 100 läxor och prov i skolan och jag fick höra väldigt många dåliga nyheter. När mina föräldrar flög tillbaka till Sverige nu i måndags körde jag även helt själv till Arlanda för att hämta dom! Vuxenpoäng or what? Jag köpte t.o.m. dekorativa kuddfodral medan dom var borta! Vem köper kuddfodral?? Vuxna!
 
Jag börjar faktiskt bli lite rädd... Jag fyller 19 om 12 dagar. Jag är långt ifrån "vuxen". Tekniskt är jag redan vuxen, men det känns som att man egentligen blir vuxen när man är typ 25. Men om jag ska vara helt ärlig känner jag mig faktiskt väldigt mogen för min ålder. Jag föredrar liksom att gå ut o ta en drink på en bar eller en restaurang istället för att klubba, jag är väldigt realistisk och ger realistiska och kloka råd när folk håller på att begå misstag eller göra något jättegalet, jag är bra med barn, jag är ansvarsfull, jag har körkort, jag diskuterar redan framtida affärsplaner med min morbror som är jurist, och hans fru och son är ingenjörer, och vi snackar om att möjligtvis samarbeta i framtiden för att skapa nått företag, jag har börjat ta mer plats som t.ex. när vi bytte lägenhet i februari klagade dom vi bytte med på jättemånga saker och de var riktigt elaka mot mina föräldrar när det i själva verket var dem som hade fel, så jag tog tag i hela situationen och snackade med dom, så jag är typ redan vuxen. 
 
I sommar tänker jag försöka få ett jobb på min pappas jobb på Octapharma. Han är typ chef för någon avdelning, så han säger att han skulle kunna fixa ett sommarjobb åt mig ganska lätt... Men vi får se hur det går, för jag är tydligen väldigt sent ute. Men det vore jättebra om jag fick ett jobb där för då skulle jag kunna jobba hela juli och tjäna ihop pengar! Jag och min brorsa har nämligen en plan. Våra föräldrar firar 25-årsjubileum i december, så jag och min bror hade tänkt köpa dem en resa till Karibien, typ Kuba eller Jamaica. Så jag och min brorsa tar alltså hälften av betalningen var.... Vilket blir typ 15,000kr var... Så jag behöver hitta ett jobb haha.
 
Ughhhhh studenten är bara 67 dagar bort...

Kommentera

Publiceras ej