Jag har bestämt mig för att sluta slösa pengar till jag åker till USA. Imorgon är det exakt 1 månad tills jag åker!
 
Den här senaste helgen har jag bara slösat och slösat... Ville som sagt köpa något svenskt, typ något från ett svenskt klädmärke, till min bästa kusin i USA. Så jag drog till Filippa K, men hittade ingenting, för deras vårkollektion är ganska tråkig. Så jag drog vidare till Acne.
Köpte en assnygg klänning på Acne. Klänningen är marinblå med coola puffiga/stretchiga ärmar och en slits i ryggen! Den kostade runt 1000 riksdaler, vilket är relativt billigt med tanke på att det är ett skitbra märke (a.k.a. ett av mina favoritmärken). 
 
Inne på Acne bad min mamma mig även prova en t-shirt som också var tänkt till min kusin, men när jag satte på mig den blev jag helt kär så jag blev tvungen att köpa den till mig själv. 500kr kostade den. Lite dyrt för en t-shirt, men den var snygg så jag är 100% nöjd! 
 
Idag när jag kom hem från skolan impulsköpte jag även lite skönhetsprodukter... Har varit i behov av några saker på sistone, innan jag åker till USA, så jag tänkte att jag måste vara ute i god tid. Annars skulle jag säkert glömma att köpa dom sakerna. Så jag beställde hem nya rakblad (haha, man måste ju ha nyrakade ben på sommaren!) (som gick på 185kr), en blush från The Balm i färgen Frat Boy för jag hör en massa bra saker om den (205kr), och en ny foundation från Laura Mercier (som kostade hela 450kr). Jag har använt samma foundation i 1,5 år nu, och det är den vanliga Matte Foundation från Make Up Store, men jag tycker att det känns konstigt på något sätt att hela tiden använda samma märke på den... Så jag bestämde mig för att testa något nytt. Jag vet inte hur smart det var av mig, eftersom den här nya som jag beställde kostar dubbelt så mycket som den från Make Up Store. Jag tycker redan att Make Up Store är dyrt, så Laura Mercier är ju skitdyrt i mina ögon. Men jag såg en massa bra kommentarer och har hört mycket bra saker om det här märket, så jag kommer säkert inte bli besviken. Den enda saken som jag är orolig över är färgen... det är väl risken jag får ta för att jag beställer via internet... Fast egentligen är det inte så farligt. Om den är mörkare kommer den passa utmärkt till sommaren, och om den är ljusare kan jag bara ge den till någon kompis som typ Mandi eller nån skitblek människa haha <3 Fast det svider ju i plånboken när man ändå lagt ner så mycket pengar på något. 
 
Jaja... Gjort är gjort. Är ändå supernöjd! Men nu får shoppandet vänta i en månad. Sen kan jag shoppa loss återigen för en mindre peng för allt är ju billigare i Amerika! yaaaaay

Kommentera

Publiceras ej